Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Prevence úrazů a 1. pomoc ve vzdělávání na 1. stupni ZŠ
Lisá, Dominika ; Hejlová, Helena (vedoucí práce) ; Krčmářová, Tereza (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na výuku první pomoci na prvním stupni základní školy. V teoretické části předkládám nejnovější postupy první pomoci. Dále se práce zabývá tím, jak je myšleno na první pomoc v rámcovém vzdělávacím plánu pro základní vzdělávání. Také je zde zmínka o dovednostech žáků mladšího školního věku z pohledu vývojové psychologie. Zabývá se také vhodnými metodami a formou výuky, které učitelům mají pomoci při prezentaci první pomoci. Praktické část se práce zabývá připraveností a nepřipraveností absolventů pedagogické fakulty Univerzity Karlovy na výuku první pomoci. Prostřednictvím dotazníku zjišťuji, zda by studenti uvítali výuku první pomoci jako povinný předmět, a v čem se při výuce první pomoci cítí nejistí. Dále nabízím týdenní tematickou výuku a ověřené metody a formy práce. Jsou zde prezentovány výsledky výzkumu, který vyhodnocoval, zda žáci, kteří prošli tematickou výukou první pomoci, si lépe pamatují a umí poskytnout první pomoc spíše, než ti žáci, kteří se této výuky nezúčastnili. Z výzkumu vyplývá, že si skutečně více pamatují žáci, kteří absolvovali tematickou výuku, a to i po roce, co tuto výuku absolvovali. Z dotazníku dále vyplývá, že studenti, absolventi ani učitelé se necítí být dostatečně připraveni na výuku první pomoci, a uvítali by první pomoc jako povinný...
Projekt Harryho Potttera na 1. stupni základní školy v kontextu třídních vztahů
Pleskačová, Šárka ; Wildová, Radka (vedoucí práce) ; Linková, Marie (oponent)
Diplomová práce se zabývá vymezením pojmu projekt a tematické vyučování jakožto nástrojů pro zlepšení třídního klimatu a vztahů mezi žáky. Práce vymezuje pojem třídní klima a jmenuje některé příčiny změn třídního klimatu, spolu se způsoby jeho měření. Jmenuje některé žádoucí vztahy mezi žáky, které jsou ovlivněny klimatem třídy, a které klima ovlivňují nazpět. Práce se stručně věnuje motivaci. Dělí ji na vnitřní a vnější a nazírá ji z hlediska chování a z hlediska učení. Práce také zmiňuje několik možností způsobů práce s kolektivem z hlediska klíčových kompetencí stanovených v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání z června roku 2017. Konkrétně přibližuje projekt, tematickou výuku, prostor třídnických hodin a dramatickou výchovu jako jedny z možných metod a technik při práci s kolektivem. Teoretická část je uzavřena podrobným popisem a reflexí projektu Harry Potter probíhajícím v obou zkoumaných třídách. Praktická část je tvořena dvěma typy dotazníkového šetření. První dotazování pomocí dotazníku Naše třída zjišťuje změny v klimatu ve zkoumaných třídách v průběhu projektu Harry Potter. Druhé šetření pomocí Sociometrického dotazníku podle Morena mapuje změny v interpersonálních vztazích uvnitř tříd během projektu. Obě části výzkumu jsou v průběhu zpracování dat diskutovány a celá...
Vzdělávání žáků v oblastech "Umění a kultura" a "Člověk a zdraví" na 1. stupni ZŠ
ŠUPKOVÁ, Barbora
Práce představuje stručný nástin vzdělávací soustavy v ČR a náhled do Rámcově vzdělávacího programu pro základní vzdělávání. Hlavním tématem je obsah a charakteristika dvou vzdělávacích oblastí s názvy "Umění a kultura" a "Člověk a zdraví" na 1. stupni ZŠ s ohledem na specifika a potřeby žáků mladšího školního věku. Jednotlivé kategorie z předmětů korespondují s vytvořeným metodickým materiálem věnovaným pro 3. třídu ZŠ. Práce dále zkoumá situaci na školách a vztah vyučujících na prvním stupni ZŠ k jednotlivým výchovám. Čím jsou ovlivněni ve svém vnímání, jak výchovy vyučují a jak nahlížejí na jejich postavení v rámci ostatních předmětů.
Využití tematiky kulturních a přírodních zajímavostí Telče a okolí k podpoře mezipředmětových vztahů ve výuce na 1. stupni ZŠ
DVOŘÁKOVÁ, Tereza
Diplomová práce se zabývá souhrnem poznatků o tematické výuce s využitím mezipředmětových vztahů ve výuce na 1. stupni základní školy. Východiskem teoretické části je odborná literatura zabývající se projektovou a tematickou výukou. Výzkumnou část diplomové práce tvoří metodický průvodce pro učitele, ve kterém jsou podrobně navrženy dvě komplexní výuky pro 3. ročník ZŠ, zahrnující tematiku kulturních a přírodních zajímavostí Telče a okolí s využitím mezipředmětových vztahů. Součástí je i rozhovor s učitelkou, jež tento návrh ověřila v praxi.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.